Menu Zamknij

Jak połączyć się z sensorami?


Rozwiązywanie problemów z sensorami tętna

Czy sensor jest kompatybilny z Twoim zegarkiem?
Sprawdź czy sensor korzysta z tej samej technologii transmisji danych co zegarek. Kompatybilność zegarków możesz sprawdzić na stronie: https://support.polar.com/en/support/compatibility_with_my_Polar

Czy sensor jest prawidłowo założony?
W przypadku nadajnika na klatkę piersiową zwilż elektrody przed założeniem i upewnij się, że kostka nadajnika jest prawidłowo wpięta w klipsy na pasie. Sprawdź również czy nadajnik oraz elektrody są czyste.

 

Czy sensor został połączony z zegarkiem?

Załóż nadajnik na klatkę piersiową lub włącz i załóż na ramię optyczny sensor, a następnie z poziomu zegarka wejdź w Ustawienia> Ustawienia ogólne > Łączenie i synchronizacja> Połącz z sensorem lub innym urządzeniem. Zegarek rozpocznie wyszukiwanie sensora. Kiedy sensor zostanie znaleziony zatwierdź połączenie z zegarkiem. Po wykonaniu tej czynności sensor pojawi się na liście połączonych urządzeń.

Czy bateria / akumulator w sensorze nie jest rozładowana?
Żywotność baterii w nadajnikach na klatkę piersiową Polar H10 i Polar H9 to 400 godzin, Polar H7 200 godzin, a żywotność akumulatora w sensorze Polar Verity Sense wynosi 30 godzin. Pamiętaj, aby po każdym treningu odpinać kostkę nadajnika na klatkę piersiową od elektrod, aby wydłużyć żywotność baterii.

Czy sensor jest połączony z innym urządzeniem lub aplikacją?

Jeżeli sensor jest lub był połączony z innym urządzeniem lub aplikacją, usuń go z listy połączonych urządzeń i spróbuj ponownie.

Gdy wskazania tętna są nieprawidłowe (skoki wartości, przerwy na wykresie tętna):

  • jeżeli wskazania tętna wydają Ci się zbyt niskie, sprawdź czy wartość tętna wyświetlana jest w uderzeniach na minutę (HR) czy procentach tętna maksymalnego (%HRmax);
  • sprawdź czy nadajnik dobrze przylega do klatki piersiowej: ubierz go tak, aby elektrody miały jak najlepszy kontakt ze skórą;
  • aby zapewnić jak najlepszą jakość odczytów sygnałów, utrzymuj elektrody w czystości (informację jak dbać o elektrody znajdziesz w instrukcji obsługi);
  • odsuń się od możliwych źródeł zakłóceń elektromagnetycznych;
  • dystans pomiędzy urządzeniami może być zbyt duży – w przypadku transmisji analogowej maksymalny zasięg wynosi 80 cm;
  • zegarek może przychwytywać sygnał z innego nadajnika – w przypadku transmisji analogowej zegarek może połączyć się z innym nadajnikiem w promieniu 80 cm;
  • jeśli wilgotność powietrza jest niska lub trenujesz przy dużym wietrze, koszulka uderzająca o nadajnik może wytwarzać dodatkowe sygnały elektryczne;
  • produkty Polar nie zostały zaprojektowane do wykrywania arytmii i nieregularnych uderzeń serca. W niektórych przypadkach zegarki mogą prezentować nieprawidłowe odczyty u osób z arytmią;
  • bateria w sensorze jest słaba – zasięg sygnału może się zmniejszać, co może skutkować błędami w odczycie tętna.

Rozwiązywanie problemów z sensorami biegowymi lub kolarskimi

Czy sensor jest kompatybilny z Twoim zegarkiem?
Sprawdź czy sensor jest kompatybilny z Twoim zegarkiem: https://support.polar.com/en/support/compatibility_with_my_Polar

Czy sensor został prawidłowo założony?
Upewnij się, że sensor jest prawidłowo założony/zamontowany (informacje jak prawidłowo zamontować sensor znajdziesz w instrukcji obsługi).

Czy sensor został połączony z zegarkiem?
Przebiegnij lub przejedź kilka metrów, a następnie z poziomu zegarka wejdź w Ustawienia> Ustawienia ogólne > Łączenie i synchronizacja> Połącz z sensorem lub innym urządzeniem. Zegarek rozpocznie wyszukiwanie sensora. Kiedy sensor zostanie znaleziony zatwierdź połączenie z zegarkiem.